Kontakt oss: 901 95 853

http://www.silentor.com.

 

Se våre brosjyrer / See our brochures

 pdfsilentor_brochure.pdf - pdfposter_marine.pdf - pdfposter_marine2.pdf


Silentor er et veletablert selskap med fokus på utvikling, produksjon og salg av eksos lyddempere hovedsakelig for diesel og bensinmotorer.

Gjennom mer enn 30 års forskning og utvikling i lyddemping, har Silentor skapt unike lyddemper prinsipper som tilbyr overlegen ytelse på viktige områder:

  • Effektiv støyreduksjon
  • Spesielt i det lavfrekvente området
  • Lavt mottrykk
  • Fleksible figurer ved hjelp av begrenset plass

Dersom løsningen kan finnes i vårt brede utvalg av standard design eller en unik, tilpasset konstruert lyddemper løsning, vil kundens spesifikke behov og krav alltid være grunnlaget for vårt arbeid.

PATENTERTE PRINSIPPER

Silentor patenterte prinsipper for eksos støydemping kombinerer absorberende og reflekterende demping med avansert aerodynamikk på en slik måte at Silentor lyddempere har vist seg å være bedre enn vanlige lyddempere i form av:

• Støydemping

• Mottrykk

• Bruk av plass

Hvilken som helst av disse parametre kan optimaliseres som vist ved de mindre trekanter f.eks mer effektiv lyddempning eller lavere mottrykk i et gitt volum.

Det er også mulig å optimalisere en hvilken som helst kombinasjon av de parametere f.eks redusere en gitt volum og mottrykk samtidig opprettholde den opprinnelige støydemping.

Bilde1

 

Spesial lavfrekvent dempning

Sammenlignet med andre lyddempere vil Silentor lyddempere gir overlegen demping på alle frekvenser i det hørbare frekvensområdet for det menneskelige øret. Dette inkluderer lavfrekvent støy, hvor vanlige lyddempere har minimal effekt. Dette lavfrekvent støyen som er avhengig av rotasjonshastigheten for motoren og antall sylindere, er svært ofte ikke bare irriterende, men også en kritisk hindring for å oppnå et akseptabelt generelle støynivået.

Drivstoffbesparelse

Silentor’s trykk utvinnende diffusorer og andre aerodynamiske elementer sikrer betydelig støyreduksjon med bare begrenset medfølgende trykk-tap. Redusert mottrykk kan omsettes til enten redusert drivstofforbruk eller økt moment og motorkraft.

Begrenset størrelse

Ved disse Silentor prinsippene for dempningen gjør det mulig å oppnå støyreduksjon i henhold til spesifikasjonene selv når den tilgjengelige plass er begrenset og så vanskelig at installasjon av en konvensjonell lyddemper er umulig.

Lengre levetid

Silentor lyddempere er designet og bygget for pålitelighet og holdbarhet.

Selve konstruksjonen er godt utprøvd og solid som en "Semi pressurised" fartøy.

I tillegg er det absorberende materialet spesielt plassert og beskyttet inne i lyddemperen, slik at Silentor lyddempere opprettholder sin kapasitet for dempning gjennom hele sin levetid.

Interne design og ytre dimensjoner

Når de nødvendige motorparametere, restriksjoner ved installasjon og ønsket dempningsnivå av er kjent vil Silentor optimalisere designet er produsert ved hjelp av datasimulering og omfattende beregninger. Med bruk av disse verktøyene kan effektivitet og løsning garanteres.

Ytterligere beregninger vedrørende støy- og trykkberegninger i forbindelsesrørene kan også utføres av Silentor.

Lagerførte lyddempere

Bortsett fra å være i stand til å lage egne lyddemper løsninger, lagerfører Silentor også et bredt spekter av standard lyddempere fra 3 "til 10" som dekker ulike krav til demping.

Bilde2

 

  • Alle våre gnist avledere er godkjent av Det Norske Veritas
  • Alle våre produksjonsanlegg er ISO 9001 og ISO14001 godkjent.

SKORSTEIN INTEGRERT LYDDEMPER

Bilde3

Svært ofte er det begrenset plass når motorinstallasjoner blir bygget. Alle komponentene i eksossystemet må derfor være så liten som mulig. En Silentor lyddemper løsning er det logiske valget når plassen er begrenset. På grunn av det patenterte dempingsprinsippet, er Silentor i stand til å skape lyddempere med mindre volum enn andre konvensjonelle lyddemper løsninger.

Ved å implementere Silentor’s ekstremt fleksible lyddemper teknologi kan lyddemper løsningen tilpasses for montering i skorsteinen. Dette gir åpenbare plassbesparelse i maskinrommet.

En annen fordel med å integrere lyddemperen i skorsteinen er at denne da tillater ferdigstillelse av motorinstallasjonen før montering av lyddemperen i skorsteinen.

Det er da mulig å bestemme den faktiske avgis eksosstøy fra skorsteinens topp ved enkel støymåling.

Dette betyr at lyddemperen kan optimaliseres i henhold til det faktiske behov for dempning. Det kan være slik at andre komponenter i eksossystemet som katalysatorer og varmevekslere kan dempe eksosstøy så mye at det ikke er nødvendig å sette inn en lyddemper i skorsteinen etterpå.

For å oppnå den optimale løsningen anbefaler vi vårt engasjement i prosjektet på et tidlig stadium.

LOGISTIKK

Bortsett fra å være i stand til å lage egne lyddemper løsninger, lagerfører Silentor også et bredt spekter av standard lyddempere fra 3 "til 10" som dekker ulike krav til demping.

 

Bilde4

Silentor har mange års erfaring innen transport av lyddempere. Dette er en stor fordel for våre kunder, noe som også gjør det enda lettere å gjøre forretninger med Silentor.

Vi kan tilby deg en god pakkeløsning når du kjøper en Silentor Silencer Solution ved å inkludere transport av lyddemperen og levering til en adresse etter dine ønsker.

Silentor har stor erfaring i håndtering av rask og pålitelig transport og leveranser innenfor og utenfor EU, for eksempel: Norge, Tyrkia, Ukraina, Russland og De forente arabiske emirater. Våre priser er svært konkurransedyktige, og hvis du velger å la oss håndtere transport av din lyddemper, vil vi også ta vare på alle de nødvendige papirer og dokumenter som trengs for eksport etc. - gjør det svært praktisk for deg, og enda en god grunn til å gjøre forretninger med Silentor.

Silentor er i stand til å håndtere spesielle pakkeinstruksjonene etter dine ønsker, for eksempel ISPM15, og i tilfellet med oversjøisk transport er også i stand til å gi sjødyktig pakking av lyddemperen.

Hvis du trenger lasten forsikring for transport bare spør oss, og vi vil gjerne ta det med i tilbudet vårt.

Silentor er glade for å kunne tilby denne totalpakke løsning til det beste for våre kunder.

LYDDEMPERENS KRAV TIL DEMPING

En av de viktigste problemene relatert til demping av støy som genereres av motorene er å bestemme hvor mye de forskjellige støykilder må bli dempet. Vanligvis er det nødvendig å dempe både mekanisk støy og eksosstøy fra en forbrenningsmotor.

Mekanisk støy kan dempes ved innkapsling av støykilden. Eksos støy dempes ved å lede luftbåren støy gjennom en eksospotte. Det kan også være nødvendig, avhengig av demping krav, for å isolere eksosrøret mellom motor og lyddemper, for å hindre at eksos støy som passerer gjennom rørveggen fra å legge til det totale støynivå.

For å oppnå en samlet effektiv dempning av forbrenningsmotor er det vanligvis nødvendig å bestemme både udempet mekanisk støy samt udempet eksosstøy uavhengig av hverandre.

Mekanisk støy kan bestemmes ved å måle et støy bilde tatt nær motoren, mens bidraget fra eksosen kan reduseres ved å føre en isolert rør langt fra motoren. Eksos støy kan bestemmes nær eksosutløpet for motoren kombinert med isolasjonen på den mekanisk støy.

Dersom mekanisk og eksosstøyen ikke kan skilles fra hverandre, er det en risiko for å dempe feil støykilden, noe som fører til dårlig total dempning av motoren.

Vi anbefaler at fastsettelsen av de ulike støykilder er utført av en uavhengig støy spesialist som en akustisk konsulent.

Silentor er også i stand til å bestemme støynivået fra ulike motor støykilder basert på at støykildene er klart definert. 

TILBEHØR

Bilde5

EKSOS RAIN CAP

For å fullføre noen vertikale eksosanlegg tilbyr Silentor «Rain Caps» også kjent som Regn Flaps.

Disse høykvalitets caps er spesielt utformet for å inkludere en polymide foring for å eliminere vibrasjonsstøy fra en «rain cap» som ikke er i bruk.

Bilde6

FLEKSIBEL SUSPENSJON

Stabilisatorer / hengende og stående faste punkter. Stabilisatorene er dimensjonert og posisjonert for å gi maksimal varmeutvidelse av eksossystemet mellom det faste punkt i eksosen og rustfritt stål belgen. Det er nødvendig å plassere stabilisatorer i en vinkel på ca. 90 ° for fleksibel støtte av eksosrørene i de nødvendige retninger. Om nødvendig, kan lengden av stabilisatoren bli redusert med en tredjedel av sin lengde.

Bilde7 

Hengende faste punkter støtter avgassystemet og kontrollere de dynamiske krefter som oppstår i systemet, mens fartøyet er i drift. De faste punkter styrer retningen av termisk ekspansjon innenfor eksosanlegget.

De stående faste punkter støtte avgassystemet og kontrollerer reguleringen de dynamiske krefter som oppstår i systemet mens fartøyet er i drift. De faste punkter styre retningen av termisk ekspansjon innenfor eksosanlegget.

KOMPENSATORER

Bilde8

Eksos rørledninger er alltid utsatt for termisk ekspansjon, vibrasjon, trykk skyvekrefter og fundamentale justeringer. Disse faktorer resulterer i bevegelse i rørledningen noe som krever installasjon av fleksible delene for å absorbere disse elementer og dermed hindre dem fra å forårsake skade på rørledningen. Hvis det ikke er mulig å konstruere rørledningen slik at den kan absorbere disse bevegelsene i seg selv, for eksempel via en sløyfe ekspansjonsledd, er en stål kompensator den optimale løsningen. Kompensatoren fungerer som det fleksible element i rørledningen som tillater bevegelser i rørledningen, fordi disse blir absorbert av kompensatoren.

ECOVENT ™

Bilde9

 

EcoVent ™ Recirculator fjerner oljetåke som kommer fra motorens veivhus ventilasjon.

Dette bidrar til en renere, sunnere og tryggere miljø.

Vedlikeholdskostnadene i maskinrommet reduseres.

Renere miljø

EcoVent ™ Recirculator fjerner 99% av oljetåke og luftbårne partikler.

Dette gjør det mulig å kanalisere den oljeholdige dampen fra veivhus ventilasjonssystemet via Eco Vent filtere og tilbake til motoren gjennom et helt forseglet system. Det forseglede system fjerner 100% av blow-by tåke og gasser fra atmosfæren uten fare for motoren.

Bilde10

Redusert oljeforbruk

Etter oljedråper blir fjernet fra gasser, passerer de gjennom et absorberende dybde medium, som renser dem slik at de trygt kan sendes tilbake til bunnpannen.